dilluns, 22 de setembre de 2014

ARANCINI a la Cardonenca! :)


Quan avui estava preparant unes boles d'arròs amb herbes i salmó fresc dins a vingut la Vanessa (mestressa Tatatu... al loro! jajaja) i m'ha dit... carai! ARANCINI!!! Quan de temps!
Evidentment la meva cara d'extraterrestre ha estat ben palesa al meu rostre... per això no ha tardat a explicar-me la història del que ella havia conegut a Itàlia!
La meva sorpresa és que a certes zones d'Itàlia aquestes boles d'arròs (els originals són amb ou i pa ratllat i una punta de safrà) eren per gent humil. Unes boles que ho empraven sobretot com unes croquetes nostres, d'aprofitament. La meva sorpresa és encara més gran quan m'explica que les originals són més grans i farcides des de salsa bolonyesa a patata. Molt bèstia!
Quan ho he seguit buscant em situen aquestes fantàstiques boles amb Sicilia.
Cuina tradicional, cuina popular que ves per on jo estava fent sense saber de l'existència de les originals!

Per això ho poso directament que és una versió "Cardonenca" no voldria faltar el respecte a un menjar de CULTE a Sicilia!!!


Jo només les he enfarinat i fregit. Les originals, repeteixo són amb ou i pa ratllat (amb safrà).
Més informació... Viquipèdia ARANCINIS


I ja ho sabeu... si voleu més o preguntar qualsevol cosa...
@100vinagretes
bonacuina@hotmail.com